Dag 6

6 november 2014 - Humahuaca, Argentinië

Dag dag dag dag

Vandaag onze laatste dag in het noorden van Argentinie genoten.  Vroeg uit de veren om richting de Humahuaca-Vallei te rijden.  Dit is een vallei die richting Chili en Bolivie gaat.  De bergen rondom hebben hier allerlei verschillende kleuren, net zoals gisteren.  Zo is er de Berg met 7 kleuren in Purmamarca en het Schilderspallet.

Verder is deze streek bekend om zijn oude Inca-ruines.  We hebben de ruine van Tilcara bezocht. Allemaal kleine huisjes van gestapelde stenen boven op een berg in een vallei tussen de cactussen!  Sommige cactussen zijn tot 10 meter hoog.

We hebben ook nog enkele 17de eeuwse kerkjes bezocht.

Humahuaca ligt op een hoogte van 3000 meter.  Langzaam wandelen was dus de boodschap.

Op de terugweg naar Salta hebben we een klein slingerend weggetje door de jungle genomen. Het leek een beetje op Zwitserland.
Om 20u hadden we ons vliegtuig naar Buenos Aires.  Daar slapen we vannacht in hetzelfde hotelletje als onze eerste nacht in Argentinie.

Morgen vertrekken we richting het zuiden.  Het zal daar een stukje frisser zijn en het landschap helemaal anders.

Toedeloe
Kuskes