Dag 7

7 november 2014 - Puerto Madryn, Argentinië

Ola

Op naar het zuiden. Met het vliegtuig van Buenos Aires via Viedma naar Trelew.  Daar stond een lokale gids ons op te wachten om ons mee te nemen naar het natuurreservaat Punta Tombo. Punta Tombo staat bekend om de grootste kolonie Magelaan Pinguïns ter wereld.

We hebben een halve dag rond gelopen in de Pampa's waar er onder elke struik een pinguïn-nest is. Ongeveer 125000 nesten zouden er zijn nu.  We konden de pinguïns bijna aanraken maar natuurlijk mag dat niet eh.  Op dit moment zijn er ongeveer 200000 pinguïns aanwezig. In januari kan dit oplopen tot 500000 à 600000. Nu is het broedseizoen en ligt er in bijna elk nest wel een eitje, en soms 2.

Verder hebben we guinea-pig (soort cavia), lama guanaco, schapen, emoe en een armadillo (gordeldier) gezien. En natuurlijk nog verschillende soorten vogelkes.

Weeral een hele mooie dag met schitterend weer achter de rug!!

Morgen hopelijk niet te veel wind dat we de zee op kunnen, want de walvissen staan op ons programma!!

Ah ja, het scherp oog van de mama heeft nog een schorpioen gezien toen we deze avond aan het wandelen waren. :-D

Adios chicas
Kusjes
Mama & Papa

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Voke en moeke:
    8 november 2014
    Reisblog zeer goed, wij volgen alle dagen.
    Morgen vertrekken we tot woensdag naar de bergen.
    Groeten.
  2. Joske:
    8 november 2014
    Hallo t ziet Er precies goe uit daar, Kmis jullie vandaag gewonne me et shotte 7of8-1 gewonne. Kheb heel goe gespeeld en kheb ook nieuw shotschoene gekregen groetjes joske
  3. Mama & Papa:
    9 november 2014
    Amaj dan hebde goe gesjot.
    Wellie misse ellie ok wel zalle!!
    Weeral nief schoene? Verwend nest hihi
    xxxx
  4. Emmake:
    15 november 2014
    das volgens mij ne grote schorpioen !!!
    en ik heb ook nieuwe schoenen want in die blauwe iets hogere komt aan de rechtse kant mijn kleien teen uit !!