Dag 19

19 november 2014 - San Pedro De Atacama, Chili

Hey iedereen

Deze morgen vroeg opgestaan om te vertrekken naar de laatste tussenstop van onze vakantie.  San Pedro, Atacama.  Om 5u stond de gids al voor de deur om ons af te zetten aan de luchthaven van Arica voor een korte vlucht naar Iquique.

In Iquique stonden 2 nieuwe gidsen ons op te wachten voor een tocht van 500km door de droogste plek op aarde, de Atacama Woestijn.   Voordat we van de kust weg draaiden het binnenland in, hebben we nog een zeeleeuwen-kolonie bezocht.  Stinken en lawaai horen daar zeker bij :-D

Dan zijn we beginnen klimmen, de Andes in, langs verschillende mijnen die Chili ooit heel rijk gemaakt hebben als land.  De mijnen zijn onder andere van salpeter, zwavel, zout en koper.  Vlakbij Calama is trouwens de grootste kopermijn ter wereld.  Een put van 5km lang en 900m diep, groot eh!!  Ondertussen hebben we ook een  lekkere picknick gedaan langs de weg in de woestijn.  De weg, 80km kaarsrecht voor je een flauw bochtje tegenkomt.

In ons mooie hotel hebben we ons een beetje opgefrist en zijn dan naar de Maanvallei vertrokken, een plek met rare formaties van zout en gesteenten.  We hebben er gewacht tot de zon onder ging. Dit zorgde voor mooie kleuren op de vulkanen rond San Pedro.

's Avonds nog lekker gegeten in het hotel en sebiet bedje in na een lange dag want de mama heeft keine oogjes en de papa ook want die heeft een glaasje wijn teveel op :-D

Toedeloe
Kuskes
Mama & Papa

1. Laura:
    20 november 2014
    Was het lekere bustik en wijn De Sint en piet zijn geweest!