Dag 5

5 november 2014 - Salta, Argentinië

Hey allen

Vandaag nog eens prachtige natuur gezien.  We zijn in Cafayate vertrokken, terug richting Salta.  Hele mooie dingen gezien, onder andere rotsen in verschillende kleuren (groen, zwart, oker, roze, geel, wit, rood, bordeaux, ....).  Een rots in de vorm van een kikker, kasteel, noem maar op.  Fascinerend om te zien wat Moeder Natuur allemaal kan :-D.

Terug aangekomen in Salta zijn we nog naar het centrum geweest en daar wat rond gewandeld.  Een bezoekje aan het Museum Maam mocht daar natuurlijk niet ontbreken. In dit museum liggen 3 kindjes die vele jaren geleden geofferd zijn door de Inca's aan Pachamama.  Pachamama is voor de Inca: Moeder Aarde.  Deze kinderen zijn in 1999 gevonden boven op een berg van meer dan 6000 meter hoog.  Ongelooflijk dat we dit gezien hebben.  Wel laten ze maar 1 kindje tegelijk zien.  Wij hebben het jongste meisje van 6 gezien.

Na een terrasje heeft de taxi ons terug naar het hotel gebracht waar we nog een uurtje aan het zwembad gelegen hebben met een goed boek.

's Avonds nog een lekker biefstukje gegeten en dan bedje in want we moeten heel vroeg opstaan!!

Dit was het dan voor vandaag!!

Kusjes en knufjes
Mama & Papa

1. Emmake:
    15 november 2014
    leek die rots dan op de guy (die van de kikker he)
    leven die kindjes nog altijd