Dag 15

15 november 2014 - Torres Del Paine, Chili

Dag dag

Het Patagonie Camp organiseert verschillende uitstappen in het Nationale Park.  Gisteravond tijdens de meeting hebben we besloten om de grootste tocht die op het programma stond te doen.  18km tot aan de voet van de befaamde torens van Torres Del Paine.  Dit betekende vroeg opstaan, 6u de wekker, 6.30u ontijt en 7u vetrek met de Van naar het begin van onze hike (wandeling).

Wandelschoenen aan, lunch in de rugzak, waterflesjes gevuld en klaar voor een klim van 9km bergop in de wonderlijke natuur van Torres Del Paine.

Met 10 en onze gids zijn we vertrokken.  Het waseen dag die begon met sneeuw en wind, maar met volle zon en strakke blauwe lucht geeindigd is.  Het was een beetje een zware tocht maar zeker de moeite waard.

4u naar boven tot aan de voeten van de 3 torens, de 3 bekende bergtoppen van Torres Del Paine.  Eenmaal boven aangekomen met het prachtige uitzicht en helblauwe lucht hebben we ons lunchpakketje opgegeten.

Daarna dezelfde weg terug naar beneden genomen, tot onze tenen er van zeer deden.  Beneden stond de Van op ons te wachten met een lekkere frisse pint die enorm goed smaakte!!  Tripje terug door het park naar het hotel, een lekker badje, goed eten en sebiet in ons bedje, want we zijn een heel klein beetje moe na vandaag.

Hier eindigt onze trip in Patagonie.  Morgen gaan we naar het noorden van Chili, opnieuw een ander landschap.

Toedeloe

Knufjes