Dag 14

14 november 2014 - Torres Del Paine, Chili

Hey

Vandaag een dagje Torres Del Paine, het grootste Nationaal Park van Chili, bekend om zijn 3 torens (bergtoppen).  We zijn vandaag om 8u vertrokken aan het hotel voor een rit langs meren en bergen.  Aan de grensovergang met Argentinie, waar we terug passeerden, hebben we een koffietje gedronken en wat koekjes en chocolade gekocht voor de lunch van deze middag.  Nog voor we het park binnen reden hebben we al een Grey Fox (vos), 7 condors en een gaucho (cowboy) met een kudde paarden gezien.

We zijn het park binnen gereden en de lama's kwamen ons bijna tegemoet.  De mama heeft dartelend tussen de lama's gelopen terwijl de papa er foto's van maakte.  Nadien zijn we naar de Salto Grande gaan zien, een waterval die 2 meren met elkaar verbindt.  Zoals overal in Patagonië was er enorm veel wind, rukwinden tot 80km/u zijn hier heel normaal.  De mama haar muts is zelfs gaan vliegen, haar haar heeft ze nog net kunnen redden :-D.

Vervolgens zijn we gaan wandelen aan het Grey Lake.  Over het strand langs de ijsbergen tot aan het uitzichtpunt van de Grey Gletsjer.  Dat is één van de 48 gletsjers die hier zijn.  Daarna zijn we richting ons hotel gereden.  Dit lijkt een beetje op een Mongools tentenkamp in het bos op de oevers van een groot meer.
Daarnet hebben we een briefing gehad over onze excursie morgen, heel benieuwd naar morgen....

Ah ja, om er eentje jaloers te maken in Gompel, we hebben daarstraks een 'gevecht' gezien tussen een soort valk en een jonge condor....  De condor kwam in de buurt van het nest van de valk, kei ferm om te zien hehe.

Nu net lekker gegeten en sebiet in ons bedje, want de wekker loopt af om 6u!!

Doei
Knufkes
Mama & Papa

1. Laura:
    15 november 2014
    Was het fijn daar? Slaapwel in jullie tent!
  2. Emmake:
    17 november 2014
    ik slaap toch liever in een bed
    en ge de mamma toch nog lope tusse al die lamas (een klein dropke ziede nie gemakkelijk lope he)