Dag 12

12 november 2014 - El Calafate, Argentinië

Hey

Vandaag als laatste uitstap in Argentinie een natuurwonder bewandeld.  De start van onze trip in dit land was met een natuurwonder, watervallen Iguazu, en het einde is een natuurwonder, op een gletsjer wandelen.  Van bovenuit zie je nog beter hoe groot die gletsjers wel zijn.  Een enorme pracht!!

Vanmorgen op tijd uit bedje en met de auto naar het meer, daar de boot genomen naar de gletsjer Perito Moreno.  Een wandelingetje langs het strand bracht ons naar de hut waar al het gerief (grab-on) lag, en waar de gidsen ons stonden op te wachten.

En dan mochten we eindelijk op deze pracht wandelen!!  Perito Moreno is 54km lang en 4km breed, hij heeft een hoogste punt van 700m dikte!!  En dit is dan nog niet de grootste gletsjer van Argentinie.

Eenmaal de trip op de gletsjer afgelopen, zijn we langs een bos terug naar de start gewandeld, waar we een picknick gedaan hebben terwijl we op onze boot moesten wachten. En al die tijd heeft het zonnetje lekker in onze snuit geschenen :-D

Onderweg terug naar het hotel heeft de chauffeur ons afgezet bij het Glaciarium, een museum over gletsjers, zeker en vast eens de moeite om te doen hoor.

In het Glaciarium kon je naar de Glacio Bar, wat we natuurlijk gedaan hebben. Dit is een bar in de kelder waar ze het -7° houden, koud eh!!  Vooraleer je binnen ging kreeg je nog een cape en handschoenen in zilverkleur aan tegen de koude.  We hebben er uit ijs-glazen gedronken!!  Je leest het goed, glazen gemaakt van ijs.  Dat was lekker fris hihi.  De limoncello en calafate smaakte goed!!  De papa had genoeg uit.

Langs een weide zijn we van het Glaciarium naar het hotel gewandeld, en de mama had veel te vertellen (was een beetje zat).  In het hotel andere kleren aangetrokken en gaan eten want het was al heel laat.

Nu gaan we rusten want morgenvroeg moeten we heel vroeg opstaan!!

Daaaag
Kuskes
Mama & Papa

1. Voke en moeke:
    13 november 2014
    Fantastische beelden.wij zijn weer thuis.
  2. Emmake:
    17 november 2014
    als da de moeite is kunne we daar int weekend toch is rap naartoe met de auto toch nie zo ver rijde (hihihi) :-)