Dag 11

11 november 2014 - El Calafate, Argentinië

Hey daar

Na een kort nachtje slaap, vanmorgen vroeg opgestaan om de boot te nemen op het Lago Argentino richting de Upsala en de Spegazzini Gletsjers.

Na de koude van Ushuaia, mochten we vandaag nog eens veel kou trotseren op de boot.  We hebben regen, wind, hagel, sneeuw en zon gehad, maar het was zeker en vast de moeite om deze gletsjers van heel dichtbij te zien!!  Vooraleer we aan de gletsjers waren kregen we al een voorsmaakje van ijsbergen die afgebroken waren.  Er waren er serieus grote bij, groter dan onze catamaran waarmee we vaarden!!  De gletsjers zijn heeeel groot, daartegen is die van Swiss een ijsbergske.  Upsala is 54 op 9km, kan al tellen eh :-)

Eenmaal terug van deze trip in de late namiddag, zijn we vanuit het hotel naar het centrum van El Calafate gewandeld.  Onderweg nog vele eendjes, ganzen, vogels en flamingo's gezien in de vrije natuur.

Dan lekker gaan eten in een restaurantje, waar we lam gegeten hebben die er ter plekke gegrild wordt.  Daarna met de shuttle van het hotel terug gekomen.

Nu weer op tijd in ons beddeke, want morgen is het weer heel vroeg opstaan!!

Dada
Knuffel
Mama & Papa

PS vergeet de foto's niet te bekijken, zijn er wel een paar

1. Emmake:
    17 november 2014
    da verdiene jullie is een dagske heel koud
    knuffel
    emma x