Dag 10

10 november 2014 - Ushuaia, Argentinië

Heyla

Een dagje op het uiterste zuiden van Zuid-Amerika, Ushuaia, het einde van de wereld.

De dag begon zonnig en mooi, maar al snel kwamen er donkere wolken en veel wind opzetten.  Hierdoor ging onze geplande boottocht op het Beagle-Kanaal niet door.  Storm op het kanaal, haven dicht.

Dan maar overgeschakeld op plan B.  Eerst een warme chocomelk gaan drinken en een beetje winkels kijken in het centrum van Ushuaia en daarna een bezoek gebracht aan de 2 museums die er zijn.  Eentje is in de oude gevangenis van Ushuaia, waar het eigenlijk allemaal begon voor deze stad.  Ushuaia was vroeger een plaats in een hoekje van de wereld waar alleen gevangenen naartoe gestuurd werden om te werken in het bos en in de houtzagerij als straf.  Het andere museum laat het verleden van de plaatselijke bevolking zien hoe het vroeger was voor de Europeanen hier aan kwamen.

Daarna zijn we een echte ganse grote King Crab gaan eten.   Je kent ze wel van op TV waar de vissersboten altijd op gaan vissen!!  Aan onze krab hebben we wel een uurtje werk gehad, maar het was enorm lekker.

Na het eten zijn we naar het hotel gegaan om onze bagage op te pikken, en onze vlucht naar El Calafate te nemen.

Vandaag op tijd in ons bedje om de volgende dagen te genieten van de gletsjers.

Toedeloe
Knufje