Dag 9

9 november 2014 - Ushuaia, Argentinië

Ola kiddies

Ushuaia, het uiterste zuiden van Amerika, ligt in Vuurland.  Ook het uiterste zuiden van onze trip.  Dichter bij de Zuidpool kan je niet komen zonder een boot te nemen.  Het lijkt hier een beetje op Zwitserland, bergen met besneeuwde toppen en meren die je moet vervangen door zeeën.

Wij zijn vanmorgen vertrokken met het vliegtuig vanuit Puerto Madryn naar Ushuaia.  De landingsbaan ligt op een eiland in het Beagle-Kanaal.  Het Beagle-Kanaal is 180km lang en verbindt de Atlantische en de Stille Oceaan.  Onze gids stond ons reeds op te wachten voor een bezoek aan het Nationale Park van Ushuaia.

In het Nationale Park hebben we enkele stops gemaakt aan enkele mooie baaien en meren. Verder staat hier ook het meest zuidelijke postkantoor ter wereld, waar we een kaartje op de bus gedaan hebben.

Na het bezoek aan het park zijn we richting hotel gegaan.  Dit lijkt een beetje op een Zwitsers hotel in de bergen.  We hebben lekkere vis gegeten uit het Beagle-Kanaal deze avond.  Maar ook pulpo en king crab, wat enorm lekker was!!

Het is hier trouwens een graad of 5 en het miezerde een beetje deze avond, maar de omgeving is gewoonweg schitterend.

Morgen vertellen we jullie nog wat meer over deze idyllische plek op aarde!!

Kusjes

Mama & Papa

1. Laura:
    10 november 2014
    Hier schijnt de zon! Gisteren de Sint en zwarte pieten gaan ophalen aan het kanaal! Veel snoep gekregen. Was leuk!
  2. Mama & Papa:
    12 november 2014
    Amaj, dan zou ik maar braaf zijn, anders krijg je misschien niks hihi.