Dag 18

18 november 2014 - Arica, Chili

Dag iedereen

Om 8u vertrokken dieper de Andes in tot op 4500m hoogte.  Op de Altiplano, de hoogvlakte, hebben we natuurlijk weer verschillende diertjes gezien zoals de alpaca, vicuna, lama, vizcacha, spechten, flamingo's, eenden, ganzen, ibis, andes-hert, nandoe, en nog heel wat kleine vogelkes.

Uiteindelijk zijn we in het nationale park Lauca aangekomen. Dit park strekt zich uit tussen de 3000 en de 6300m boven de zeespiegel.  Eigenlijk een vlakte omringd door verschillende vulkanen waar er eentje van continu rookt (actief is). In Lauca hebben we het Chungara-meer gezien, dit is één van de hoogste meren ter wereld.

Het dorpje Parinacotta hebben we nog bezocht.  Hier wonen maar amper 6 mensen meer!!

De hele dag door zijn we regelmatig gestopt om een wandelingetje te maken door deze prachtige natuur.  Het was er wel fris!!  Onze muts kwam weer goed van pas op deze hoogte van meer dan 4000m.

Op de terugweg naar Arica zijn we nog gestopt aan de Pukara de Copaquilla.  Een berg waarop in de inca-tijd het vee werd samen gehouden.  Hiervan zie je nog ruines.

Eenmaal in het hotel aangekomen, zijn we nog naar het centrum gereden met de taxi waar we nog een ijsje gesmuld hebben.   Daarna te voet naar het hotel langs het strand.  En onderweg naar het strand zat er op de stoep een pelikaan te wachten bij een krabbenwinkeltje, want die wist natuurlijk dat hij wat kreeg.  Slim diertje eh!!

Bij het strand aangekomen stonden we allebei versteld.  Er zaten pelikanen in de zee, maar daarbij ook nog springende vissen en schildpadden!!  Dat wisten we niet dat die hier ook in de zee leefden.  We hebben er heel veel gezien.

Na onze wandeling in het badje geweest en sebiet bedje in.  Onze wekker roept ons om 4.30u....  Vroeg eh.... :-D

Dada
Knufkes
Mama & Papa

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Willy peeters:
    19 november 2014
    ziet er allemaal schitterend uit.
    Kan je mij de vlucht info geven voor zaterdag en vermoedelijke aankomst in brussel zuid zondagmorgen.
  2. Willy peeters:
    19 november 2014
    schitterende beelden
    kan je me de vluchtgegevens voor zaterdag en vermoedelijke aankomsttijd in brussel zuid geven?
  3. Emmake:
    22 november 2014
    as die actief is kandie toch uitbarsten en moeten jullie toch snel zijn
  4. Mama & Papa:
    24 november 2014
    Ja maar die gaat nie direct uitbarsten eh